2016. január 1-jétől változásokat vezettek be az energetikai tanúsítás területén. A Homeinfo összegyűjtötte a legfontosabbakat.
A tanúsítvány elkészíttetéséről új épület építése esetén
• Az építtető köteles gondoskodni.
• Használatbavételi engedélyre vagy a használatbavétel tudomásulvételére irányuló kérelem igénylése előtt.
A tanúsítvány kiállítása három féle módszerrel történhet:
• Teljes épület mérésével
• Teljes épület számításával
• Épületrész számításával
Az energetikai tanúsítványnak a következőket kell tartalmaznia:
• Műemlékvédelmi információt
• Épület építési évét
• 1 db fotót az épületről
2016 előtt létrejött energetikai tanúsítványok esetében
• A nyilvántartási rendszer automatikusan átváltja az új rendszerbe.
• Régi tanúsítvány érvényben maradásának érdekében pótlap igénylése szükséges.
Társasházak esetében
• A tanúsítvány 10 év helyett 3 évig érvényes.
• Minden lakás eladásához, bérbeadásához felhasználható.
• 2000 előtt épült és azóta felújítatlan épületekre vonatkozik.
• Lakás bérbeadása esetén elengedhetetlen a tanúsítvány kiállítása.
Két új kategória bevezetése rendeltetés alapján
• Előadóterem, kiállító terem
• Kereskedelmi terem
Változás a jelölésben
• Az egybetűs rendszert felváltja a kétbetűs rendszer (az előző betűt duplázzák: pl.: AA).
• Két új kategória bevezetése (AA++ ; JJ).
„BB” vagy annál jobb kategória elérése
• Amennyiben az épület minimum 25%-ban megújuló energiát hasznosít.
• Társasházi lakás esetében, szükséges, hogy az egész ház elérje a megfelelő szintet.
FORRÁS: A Kormány 261/2015. (IX. 14.) Korm. rendelete az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról szóló 176/2008. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról